عملت عمليه في الصابع ده ثلاث مرات مره بنج موضعي وشالي...

استشارة طبية رقم 100457
زائر
عملت عمليه في الصابع ده ثلاث مرات مره بنج موضعي وشالي الضافر كله وبس وتاني مره بنج كلي بس كان الالتهاب ف نفس الصابع بس الناحيه اليمين وشاله كله وفتح وخيط بعدين رجع تاني عملت عمليه تالته وشال الجدر بس كل ده ف الجزء اليمين من الضافر بعد ماطلع عمل تاني ف الجزء الشمال في الضافر اللي ف الصوره كده وزهقت من العمليات وبينزل دم كتير
 
بيانات الاستشارة
الجنس
أنثى
الحالة الاجتماعية
غير متزوج
العمر
20
الطول
155
الوزن
73

المرفقات

  • IMG-20240510-WA0042.jpeg
    IMG-20240510-WA0042.jpeg
    1.8 MB · المشاهدات: 128
إجابة الطاقم الطبي

Dr Hebaallah Ismail

استشاري طب أسرة بوزارة الصحة المصرية
الحقيقه كان يجب الكشف الدقيق علي الضفر من الناحيتين حيث كانت فرصه ازاله الاجزاء المنغرسه في اللحم علي الجانبين اثناء البنج الكلي في عمليه جراحيه واحده
والان ما باليد حيله يجب الرجوع للجراح ولو كان قراره ازاله الجزء المتبقي المنغرس فيجب اجراء الجراحه
 
عودة
أعلى