استشارات طبية

اسأل طبيب

تسجيل/دخول

مواضيع طبية

قاموس طبي

حاسبات طبية

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا كنت باخد تكنوفيولا...

رقم الاستشارة الطبية: 62557
أحدث إجابة من Dr Hebaallah Ismail
بتاريخ 22 أغسطس 2023
الأجوبة: 1 / المشاهدات: 87
قسم: استشارات نسائية وتوليد
زائر
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته انا كنت باخد تكنوفيولا لمدة خمس ايام من تاني يوم الدوره الشهر اللي فات جاتلي الدوره الشهر ده متقدمه يومين عن ميعادها هي كانت متعوده تيجي كل 30 يوم النهارده جات 28 يوم و منتظمه دورتي و كنت برضع و فطمت من شهر كده و اخد علاج تنشيف اللبن و الدوره نازله غزيرة جدا و وجع ف المبايض الاتنين ايه يبقي اللي معطل الحمل
 

الجنس
أنثى
الحالة الاجتماعية
متزوج
العمر
23
الطول
170
الوزن
90

Dr Hebaallah Ismail

استشاري طب اسرة بوزارة الصحه المصريه
الطاقم الطبي

اتركي نفسك بدون اي ادويه لان تكنوفيولا ماهي الا هرمون بتؤثر علي المخ والغده النخاميه والمبايض
وطبيعي أن بعد جسمك ما كان متعود علي مستويات عاليه من البرولاكتين بسبب الرضاعه أنه يحدث تأثير مباشر علي المبايض عندما يقل البرولاكتين
الموضوع محتاج صبر
 
اسأل طبيب مجاناً استشارات طبية مجانية